1 Kasım 2011 Salı

Kışa Hazırlık

Yazın Kırklareli'nden Manisa'ya tayinimiz çıktı ve bütün yaz taşınma telaşıyla geçti.Bir aylık tatilimizi de Urla'da geçirdik.Yazın daha az hobilerime vakit ayırabiliyorum.Ama artık kış geldi ve blogumla ilgilenebiliyorum.Biz İzmir'de oturuyoruz ve Ege kasabasına tayinimiz çıktığı için çok mutluyuz.Manisa'nın bu dağ kasabası pek çok yönüyle İzmir'e benziyor.İnsanlar biber,patlıcan kurutarak,salça yaparak kışa hazırlık yapıyorlar.Balkonlarda bu rengarenk sebzeleri gördükçe benim de yapasım geldi.Önce kırmızı acı biber kuruttum.Salça yapamadım ama şişe domatı yaptım.Turşu olmazsa olmazdı.Bu kadar emekten sonra hadi reçel de yapayım dedim.İçlerinden bir tek reçeli pek beceremedimşbir türlü yumuşamadı kaynadı durdu.Neyse,kendi yaptıklarımı ve etrafta gördüklerimi fotoğrafladım.İşte kışa hazırlık çalışmalarım.


Şişe domatını yapmak için önce domatesleri suyunu çekene kadar kaynattım.İçine bol kayatuzu ve pişmeye yakın sarmısak koydum.Önceden kaynattığım sıcak kavanozlara doldurup kavanozları ters çevirdim.Soğuyunca da solaba kaldırdım.Şimdilik dolapta her şey yolunda.:)Umarım patlamaz.




Acı biberlerim
komşumun kuruttuğu biberler



Turşuyu da şöyle yaptım.:Kaynamış kavanozlara salatalıkları koydum.İçine 1 ltye 2 çorba kaşığı kayatuzu,1 çay bardağı sirke ,birkaç sarmısak ve nohut koydum.Yemek için sabırsızlanıyorum.

kuru bamya

Pin It Now!

Pin it

Popüler Yayınlar