30 Ekim 2012 Salı

Örgü yeleğim

İlk kez yelek örüyorum.Daha önce atkı gibi şeyler örmüştüm ama ilk kez daha karmaşık bir şey örüyorum.Komşumdan ögretmesini rica ettim ve sayesinde yelek örebildim.
Önce 100 ilmekle başlayarak sırtını ördüm.Ön kısmını 2 parça olarak 50'şer ilmek başladım.Kol altına gelince 5 ilmek örgü kapatma/bitirme işlemi yaptım ve omuza kadar ördüm.Boyun oyuntusunu vermek için 7,5,3 ve 2'şerli olarak her sırada kestim.Sonra sırt ile ön parçaları dikerek birleştirdim.Kol çevresini tığla ilmek çıkararak(tel alma işlemi) ve ilmekleri şişe geçirerek 5 sıra ördüm.Kol çevresi ve yeleğin alt kısmını haroşe,gerisini düz örgü ile 4 numara şişle ördüm.En son fermuar diktim.Fermuar yeleğe spor bir hava kattı.Ben ilk örgü yeleğimi çok beğendim.Zor gibi görünse de aslında kolay.






Pin It Now!

Hiç yorum yok:

Pin it

Popüler Yayınlar