2 Aralık 2012 Pazar

Şekersiz tatlılar

Sağlıklı beslenme konusuyla ilgiliyim.Elimden geldiğince beslenmeme dikkat etmeye çalışıyorum.Şeker kullanmıyorum.Birkaç şekersiz tatlı buldum. Peluze Urla'da da yapılan tatlılardan biri.Diğerlerini Melek programında bir diyetisyenden öğrendim.Tarifler çocuklar için de çok sağlıklı.

PELUZE
5 çorba kaşığı buğday nişastası,2 su bardağı pekmez,3 su bardağı su,Ufalanmış badem,ceviz
Malzemeleri tencereye koyup puding yapar gibi  kaynatıyorsunuz.Suyu sütle da karıştırabilirsiniz.Üstüne ceviz,badem,fındık ... ne isterseniz serpiyorsunuz.Tarçın da ekleyebilirsiniz.Soğuk olarak yeniyor.Bu kadar basit hem de sağlıklı.



ŞEKERSİZ ÇİKOLATA
Çikolata krizleri için harika çözüm.Ben şeker yemesem de arasıra çikolata yiyorum.Ama Tadelle veya sarelle ,çünkü bunlarda gdolu lesitin yok.

20 tane önceden ıslatılmış hurma,1-5 su bardağı ceviz,1 çay bardağı kakao,1 çay kaşğığ şekersiz vanilya,1 çay bardağ süt.
Hepsini rondoda karıştırıyoruz.Küçük toplar yapıyoruz.İsterseniz vanilya veya hindistan cevizine bulayabilirsiniz.

KESTANE TOPLARI
Haslanmış kestaneler,1 bardak suda bekletimiş hurma,tarçın,kakao
Hepsini rondoda püre haline getiriyoruz ve küçük toplar yapıyoruz.Topları kakaoya bulayabilirsiniz.Üstüne tarçın serpiyoruz.

ENERJİ TOPLARI
Ceviz,badem,fındık,kuru kayısı,incir,hurma ,kakao,şekersiz vanilya,portakal yağı,hindistan cevizi yağı.
Evinizde kuruyemişlerden neler varsa malzemelerle rondoda karıştırıyoruz.Hindistan cevizine bulayabilir,tarçın serpebilirsiniz.


Tatlı yaparken şeker yerine pekmez ve hurma,hurma surubu kullanırsanız daha sağlıklı olacaktır.Üstüne serpilen tarçın insülin şekerinizi dengeler.Marmelatı şekersiz,tarçınlı ve karanfilli yapmanızı tavsiye ederim.Dondurma yaparken şeker yerine hurma ve süt,salep kullanabilirsiniz.Keklerinizi şeker yerine pekmezle yapabilir,yumurta,sıvı yağ,süt,kabartma tozu gibi malzemelere ek olarak,içine meyve parçaları özellikle elma,kuru kayısı,incir,kuru üzüm,ceviz,fındık,badem gibi kuruyemişler,tambuğday unu,çok az tahin(yağlı olsun isterseniz) ve tarçın koyabilirsiniz.
Yoğurtla yapılan dondurma da çok sağlıklı..Yoğurdun içine meyve parçaları,bal ekleyip kalıplara döküp buzlukta bekletip dondurma olarak yiyebilirsiniz.
Sütlü ve şekerli tatlılarda sahlep,damla sakızı; tuzlularda(kaya tuzu,deniz tuzu,himalaya tuzu kullanın,rafine tuzda alimünyum var) mahlep güzel aroma verecektir.Yağ olarak margarin kullanmamalısınız,doğal tereyağı ve sızma zeytinyağı en iyisi.Tarçın da şekerinizi dengeleyecektir.
Sağlıklı olmak için dengeli beslenmeli,belli aralıklarla kuzu eti ve beyaz et yemeli ve sebze ağırlıklı beslenmeli,gıdaları mevsiminde yemeli,GDO'dan uzak durmalı,mümkün olduğunca doğal tohumlardan yetiştirilmiş ve organik sebze meyveler yemeli,doğal tereyağı ve sızma zeytinyağı,rafine edilmemiş doğal tuz kullanmalı,yogurdu evde yapmalı,şekeri hayatımızdan çıkarmalıyız.Dağ suyu gibi kaliteli sular ve maden suyu içmeliyiz.Katkı maddeli ürünlerden uzak durmalıyız.Tabii sigara gibi alışkanlıkları bırakmalı,uykumuza ve yaşam tarzımıza dikkat etmeli,yürüyüş gibi sporlar yapmalı,maneviyatımızı güçlendirerek dua etmeli,olumlu düşünmeli ve stresi azaltmalıyız.Hepsini yapmak çok zor ama elimizden geleni yapmak bile fayda sağlayacaktır.
Sağlıklı beslenme konusunda bilgi edinmek istiyorsanız   Canan Karatay,Ahmet Aydın, İbrahim Saraçoğlu   ve Ender Saraç'ın kitaplarını tavsiye ederim.www.beslenmebulteni.com www.saracoglu.at www.gidahareketi.org  gibi sitelerden yararlanabilirsiniz.Sağlıklı ve mutlu günler dilerim...


Pin It Now!

2 yorum:

evimbenim atolyem dedi ki...

çok iyi oldu bu paylaşım, teşekkürler :)

slnzfr dedi ki...

ben teşekkür ederim bir faydam olursa ne mutlu bana

Pin it

Popüler Yayınlar