30 Mart 2013 Cumartesi

Ahsap boyama saat

Ahsap boyama kursuna başladım.Ahsap oyma kursundan sonra boyamayı da öğrenerek kendimi geliştirmek ve ikisini de çalışmalarımda kullanmak istedim.Kursta ilk yaptığım çalışma mutfak saati.Mutfakta saate ihtiyacım olduğu için bununla başlamak istedim.İlk önce ahsabı zımparaladım,dyo plastik(silikonlu da oalbilir) iç cephe boyası ile astar boyasını yapıp zımparaladım,2. katı boyayıp tekrar zımparaladım.Stencil ile yarısına kadar karo deseni verdim.Sonra da  beyaza boyadım.Dekupaj olarak aşçı resmi kullandım.Aşçı dekupajlarının fotokopisini çekerek hamur kabartma yapacagım yerleri kestim.Hamuru birbirine yakın ölçülerde nişasta ve tutkalı karıştırıp çok az vazelin ekleyerek yapıyoruz.Şapka ve tabakları hamurla kabarttım.Rakamları hamur kabartma yerine kontraplağı kıl testere ile keserek yaptım.Böylece ahsap oyma hobimin  faydasını gördüm.Rakamları kesip boyadım ve yapıştırdım.Hamuru yapıştırıp sonra da boyamaktan daha kolay oldu.Ahsap oyma ve boyamayı birleştirmek daha güzel sonuç verdi.


astarlanmış ve boyanmış hali

dekupaj ve hamur kabartma yapılmış hali
ahsap rakamları yapıştırdıktan sonraki son hali

Pin It Now!

2 yorum:

huuuubakbi dedi ki...

çok şeker olmuş..eline sağlık

ssselenc dedi ki...

tesekkürler sağolun

Pin it

Popüler Yayınlar